Klicka på bilden för att komma till Lägrets egen sida.

Regionsläger 28/7 – 3/8 2024

Regionsläger 2024 är ett samarbete mellan direktanslutna scoutdistrikt i region väst. Distrikten har som tradition att
genomföra gemensamma läger när det är lämpligt i distriktens lägercykler. Lägret är för medlemmar i Halland, Göteborg,
Skaraborg, Västgöta Södra samt Västbodal scoutdistrikt.
I mån av plats välkomnar vi även kårer från andra distrikt, samverkansorganisationer samt internationella deltagare.

28 juli till 3 augusti samlas ca 3500 glada scouter på Kragenäs
lägerängar i Tanumshede för att tillsammans skapa ett härligt läger.

Givetvis ska vi från Söndrums Scoutkår
med på detta äventyr – Anmälan senast 20/3

Kostnad:  För dig som är Upptäckare, Äventyrare och Utmanare kommer lägret vara 28/7-3/8 och kostar 1970 kr. Spårare deltar 31/7-3/8 och kostar 1050 kr. Föräldrar/Övriga Vuxna som vill åka med sina barn betalar full avgift, 1970 kr för helvecka och 1050 kr för Spårarveckan. Medföljande föräldrar/övriga vuxna måste även vara medlemmar i kåren.

Anmälan: Du anmäler dig med formuläret här nedan. En anmälan per deltagare eftersom vi behöver få in information om varje person för sig. Sista anmälningsdag är 20/3-2024. Detta för att vi ska hinna administrera vår gemensamma kåranmälan. Ni ska alltså inte anmäla er direkt till lägret, utan endast här på sidan. OBS! Man kommer inte kunna efteranmäla sig till lägret.

Övrig info och frågor: Vi kommer ha med ledare för respektive avdelning på lägret. Om det skulle behövas kan du som förälder bli tillfrågad att vara med som ledare under lägret. Din avgift blir då reducerad som tack för hjälpen. Om ni har frågor så är vår kontaktperson för lägergruppen Johanna Nygren och henne når ni på 070-2878119 eller lager@sondrumsscout.se. Det kommer förmodligen att ordnas en gemensam buss till lägret, men vi har inga detaljer till detta ännu.

Funktionär: Känner du att du vill vara med på lägret så finns det möjlighet att vara med som Funktionär. Det är en fantastisk upplevelse där man verkligen är med på lägrets hjärta och ser allt som händer. Mer information om det hittar du här: FUNKTIONÄR

Bidrag: Genom Scouternas Stödfond kan man söka bidrag till sin lägeravgift om man känner att man behöver ekonomisk hjälp. Se mer på Scouternas Stödfond

Faktura: Faktura för lägeravgiften kommer skickas i början i april och ska vara betald 30/4.

ANMÄLAN TILL REGIONSLÄGER:

RegionslägerVELJ24

Namn på deltagare
Avdelning
Jag anmäler mig till:
Kontaktperson under lägret
Närstående, släkting, förälder eller liknande som vi kan behöva kontakta under lägertiden
E-post till kontaktperson
Specialkost
Här är några färdiga alternativ, övrig information kan anges i rutan här under
Här kan du ange eventuella mediciner som man behöver hjälp med, Allergier eller om det är något man inte äter.