Hallandsyxan 2023

Lördag 6 maj

I år är Söndrums Scoutkår värd för Hallandsyxan. Det är ett av de största evenemangen i vårt distrikt och Scouter från hela Halland samlas för att visa upp sina Scoutkunskaper och kämpa om det ärofyllda vandringspriset.

På olika stationer kommer Scouterna få visa att de har kunskaper inom områden som livlinekastning, göra upp eld, sätta upp vindskydd och transportera vatten med mera. Till dessa stationer behöver vi funktionärer som kan hjälpa till med poängsättning och att styra upp det hela. Givetvis kommer det finnas erfarna scouter på stationerna med, men vi behöver även Er hjälp.

Om du har möjlighet att vara med och hjälpa till, samt dela denna folkfest med oss, fyll i formuläret och skicka in det. När du anmält dig kommer det mer information om hur dagen kommer se ut.

Vi behöver så många föräldrar som möjligt!!!

Vi vill ha din anmälan senast 31 mars 2023

Funktionär-hallandsyxan